reklama

Windows Vista

Pri kúpe NoteBook-u som dostal k nemu aj operačný systém Windows Vista...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

nikdy viac.

Prvý môj dojem bol celkom dobrý, však pekné prostredie a celkom pekný design. Vista obsahuje Windows Aero, čo je v podstate grafika celej Visty. Pri posúvaní okien budia dojem, že sa lesknú, majú priesvitný horný ,,drag" panel, pri minimalizácii sa rýchlo zmenšia do lišty, pri klávesovej skratke Windows + Tab , ktorú som raz náhodne stlačil, sa všetky okná hodia do 3D náhľadu, takže vždy nájdete, čo potrebujete. Zaujalo ma, že v 3D náhľade môže hrať aj video Pri ukázaní myšou na zminimalizovanú položku, urobí sa rýchly náhľad hneď nad položkou. Taktiež zložky, v ktorých sú obrázky, sú pootvorené a trčia z nich obrázky s náhľadom, čo ma milo prekvapilo.. Windows Explorer sa trocha zahral na Mozilla FireFox a obsahuje záložky, ktoré sú strašne užitočné pri šetrení miesta na lište a má pekný oblý design. 3D Náhľad okien

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vista obsahuje takzvaný Narrator, ktorý umožňuje čítať obsah okien a názvov a v príslušnom jazyku ich cez reproduktory nahlas hovoriť. Je to užitočné hlavne pre nevidiacich, alebo ľudí s poruchami zraku.

,,Pribalený" Windows Defender je novinkou a slúži na filtrovanie a odstraňovanie škodlivého software-u, malware-u a spyware-u. Základná ochrana Windows Vista sa vždy pýta pri nejakej dôležitej akcii, ako mazanie z disku C:/ (kde je systém) alebo spúšťaní niektorých programov a inštalačiek, ako aj CD obsahu, že či sme to my vyvolali, alebo je to vírus, alebo Trójsky kôň.

Ďalšie programy, ako Windows SideShow, Windows CardSpace a i nebudem rozoberať, lebo nemám s nimi skúsenosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vista je pekná samozrejme na úkor výkonu, ktorý prudko klesá po jej inštalácii. Ja som si pozrel na SidePanel-i (niečo ako YahooWidget, len je to od Microsoftu) RAM status bar a bola vyťažená na vyše 50%, pričom som nič nerobil. Mám 1GB 667MHz RAM. Tak buď ma to klamalo, alebo to je asi vážne pravda.

Ponuka Štart má troška odlišnú koncepciu, ako pôvodné verzie z dielne Microsoftu a je, ako inak čierna a priesvitná.

Pri asi 3 mesačnom používaní tohto systému som sa stretol s tým, že nepodporuje niektorý software a niektorý hardware. Software pri prvej inštalácii nemusí správne fungovať, ale po inštalácii a spustení sa Vista spýta, či je program nainštalovaný správne, alebo ho chcete preinštalovať podľa vhodných nastavení(vhodných pre Vistu). Nikedy to štve, keď si nemôžete spustiť niečo staršie, ale pokrok je pokrok. Výrobcovia ju teraz pridávajú ku každému novému počítaču, alebo NoteBook-u.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vista je dostupná vo viacerých verziách (Home) až po profesionálnu (sa mi zdá, že Ultimate).

Veľa ľudí sa na ňu sťažuje, na youtube.com sa vytvárajú videá, a dokonca aj pesničky zamerané proti Windows Vista. Ja nie som až taký radikálny, ale miestami s nimi súhlasím a nespokojnosť vyjadrujem tichým nadávaním.

Hodnotenie:

+vzhľad

+pokročilé funkcie

+Narrator

-kompatibilita

-niekedy pád systému

-mrznutie

Známka: 3

Toto bola Vista v skratke tak, ako ju poznám ja, prípadné dotazy a chyby posielajte ne môj email:)

Michal Kusenda

Michal Kusenda

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študent, momentálne na SPŠ so zameraním na Elektrotechniku, Priemyselnú informatiku. Začal som sa zaujímať o recenzie, ktoré budú asi hlavnou stránkou môjho blogu. Zoznam autorových rubrík:  RecenzieLen tak

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu